Bringás kirándulások a megyében

Korábban már több tematikus kikapcsolódási lehetőséget hoztunk el nektek. Írtunk már babakocsis kirándulóhelyekről, kutyával felkereshető helyszínekről, ezúttal pedig a bringásoknak hoztunk pár tippet merre érdemes kirándulni két keréken a megyében. A gyűjtés között vannak hosszabb és rövidebb útvonalak is, ki-ki megtalálja a saját edzettségének megfelelőt.

Dunakeszi – Szentendrei-sziget

Dunakeszin a kompkikötőnél egy pár perces hajóúttal könnyedén át tudunk jutni a Szentendrei-szigetre, ahol Horánynál partra is szállhatunk. Partot érve bátran elindulhatunk akármerre. Bármit választunk, csak jól járhatunk, mert a Szentendrei-sziget egy kis ékszerdoboza a Dunának, illetve a Dunakanyarnak. Pihenőhelyként külön érdemes megemlíteni a Nemdebárkát, ahol a családias hangulatú kertben ehetünk-ihatunk, lazulhatunk. A városba visszatérhetünk ugyanarra, amerről jöttünk, vagy partra szállhatunk Szentendre felé is, kishajóról. A kevésbé edzetteknek is izgalmas kikapcsolódás, hiszen a szigeten annyit tekerhetünk, ami jól esik, és amit könnyebben bírunk.

Vác-Szob

Gyakorlottabb kerékpárosoknak ajánlott bringatúra a Dunakanyarban ez az útvonal, ami nem a legnehezebb pálya, de azért elég hosszú, a táj azonban kárpótolja a kerekezőt, ráadásul maga a bicikliút minősége is igen jó. Ha kitekerünk Dunakeszire, akár onnan tovább mehetünk ebbe az irányba, majd Sződligeten át jutunk el Vácra. De ha ezt a részt, illetve a Vácon való keresztültekerést szeretnénk megúszni, vonatozzunk el Vácig, és onnan induljunk neki az útnak – Verőcén, Nagymaroson és Zebegényen át – Szobig. Így is 30 km a táv, viszont festői környezetben, viszonylag sík terepen haladunk, útközben pedig egymást érik a vonzóbbnál vonzóbb bringás pihenőhelyek.

Szentendre – Visegrád

A kerékpártúránkat Szentendrén indítjuk a Dunakanyar körút és a Sztaravodai út kereszteződésében. A Sztaravodai úton kell elindulnunk a Skanzen irányába. Ez az út halad Pilisszentlászlón át Visegrádig. Visegrád előtt csatlakozik bele a 11-es főútba. Innen jobbra kanyarodva a 11-es úton Visegrád, Dunabogdány, Tahitófalu és Leányfalu érintésével érkezünk vissza Szentendrére. Az útvonal hossza 42 kilométer, viszonylag könnyű terep. Ráadásul a szintkülönbség se jelentős, így nem kell túl nagy emelkedőkre számítani az úton.

Börzsöny-kör

Ezt a túrát a leginkább gyakorlott kerékpárosoknak javasoljuk. Az útvonal kezdőpontja Szob. Innen kerékpárúton tekerhetünk el Kismarosig, Zebegény és Nagymaros érintésével. Kismarostól közúton haladunk tovább Szokolyán át Királyrétig, amely egy kedvelt kiránduló hely. Innen a kékkerékpáros piktogrammal jelölt úton haladunk Nógrádig erdei földes utakon. Nógrádtól ismét közúton tekerhetünk a szomszédos településre, Diósjenőre. Itt erdészeti aszfaltútra váltunk, és a piroskerékpáros jelzésen haladunk Kemencéig, átvágva a Börzsönyön. Kemencétől ismét közúton haladunk Vámosmikola, Ipolytölgyes, Letkés és Ipolydamásdon át a szobi kiinduló pontunkig.