Kampány a vízfogyasztás érdekében

A megfelelő hidratáltság és az egészséges életmód támogatására az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) Népegészségügyi Termékadó (NETA) Programirodája márciustól kampányt hirdet. Az Aqua Challenge nevű program féléves időtartamot ölel fel.

A hivatalos tájékoztatás szerint a kampány elsődleges célja, hogy minél többen megtapasztalják a rendszeres és bőséges vízfogyasztás, valamint – a szörpök és üdítők fogyasztásának visszaszorításával együtt – a cukorbevitel csökkentésének kedvező élettani hatásait. Az Élelmezés-egészségügyi Intézet tájékoztatása alapján az elegendő mennyiségű víz fogyasztása nem pusztán az izmok és a szív működéséhez, a szellemi és fizikai teljesítőképesség fenntartásához járul hozzá, de javítja a bőr és a haj rugalmasságát, támogatja az emésztést, a betegségek megelőzését és a gyorsabb gyógyulást, segíti továbbá az ideális testsúly elérését és megtartását.

Kiemelték, hogy ha egy hónapon keresztül naponta 1,5 liter cukros üdítő helyett ugyanennyi vizet iszunk meg, majdnem 20 000 kalóriával kevesebbet viszünk be a szervezetünkbe.

Ezért is döntött úgy az OGYÉI, hogy a vízfogyasztást népszerűsítő kampányt ezúttal nem korlátozzák 30 napra és kizárólag az online térre, hanem egészen augusztus végéig meghosszabbítják a próbatételt, amelynek keretében többek között flashmobbal, kihelyezett vízivó pontokkal, rendezvényeken tartott előadásokkal várják az érdeklődőket. A kezdeményezéshez a kampány során bármikor, bármennyi időre lehet csatlakozni.

 

forrás: MTI és dunaknyarregio.hu, ogyei.gov.hu